martes, 13 de diciembre de 2011

Via Francesc Sardans Fàbregas

11/12/11
Via: Francesc Sardans Fàbregas (El Timbaler del Bruc)
Zona: Regió D'Agulles
Dificultat obligada: 6a+ (Ae)
LLargària: 85 m (25+15+35+10)
Equipament: Parabolt, algún espit, clau i pont de roca
Material: Cintes, bagues, algún alien petit i opcional estreps.
Orientació: sud-est
Aproximació:  Des del Bruc prenem el camí de Can Salses fins que arribem parking del Vermell. Aparquem i des d’allà continuem a peu cap al nord; de seguida trobem un trencall a la dreta (marques blaves) que no prenem, seguim cap al nord en pujada suau fins que veiem la paret. Continuem fins a peu de via (6Q gravat a l’inici).
Descens: Des del cim marxem cap a l’oest i baixem per la canal del Gerro. Des d’allí anem a buscar el camí d’aproximació.

Oberta: Òscar i Albert Masó Garcià (3 i 31 juliol 2011)

L1 (V) 25m:

Començo jo, deu ser per la proximitat del terra, que sempre vull començar jo. El principi de la via s'inicia per un petit diedre fins arrivar a la primera assegurança que es un clau, i a partir d'aquí marxem cap a la placa, on hi ha presa petita. Pujarem mirant bé peus mans, llarg molt ben equipat. Mica en mica la dificultat és menor. Trobem un clau i 5 parabolts.

foto:Sergi

L2 (V+) 15 m

Surt el Sergi, fent un petit flanqueig a la dreta per superar un muret vertical, amb roca trencadissa, però ben protegit. La presa és gran pero no fiable, hem de vigilar perquè es cau. Arribem a un replà ben terrós, a on és la reunió. Trobem 4 parabolts.

L3 (6a+/Ae) 35 m:

Li toca l'Alex, aquest llarg és el mes difícil, s'inicia amb un diedre ben proteit, on coloquem els peus jugant amb les dues parets. Passat això trobem una petita panxeta ben protegida. Passat aquest desplom trobem un passos molt fins, el tram més complicat de tota la via, no tenim preses de peus ni de mans. Trobem dos claus, 6 parabolts i un pont de roca.

fotos: Sergi

L4 (V)10 m:

Em toca a mi, llarg curt, des-equipat i amb molt bona roca. Faig un merlet amb una pedra. Tirada neta.

foto:Sergi

cordada: Alex, Sergi i jo

ressenya de la noche del loro