domingo, 11 de diciembre de 2011

Pic Rulhe alçada 2783 m
Situat a la Vall d'Aston

foto:Sergi

Nosaltres gràcies a que hi havia poca neu, vàrem poder passar per la pista amb el cotxe fins a la cabana de las  Peyres.

Sortim caminant sense neu per la pista a una alçada de 1696 m, passem per la Cabane de Garsan fins arrivar al Refuge du Ruhle a 2190 m, realment situat en un lloc solitari i ben maco.

Tenint la sort que estavem completament sols, tot un luxe.

L'endemà pugem des del refugi ja amb crampons possats. Anem al coll a 2318 m i a partir d'aquí  anem tirant per la dreta passant per uns petits turonets, franquejant lleugerament fins a trobar la paret que marca l'inici de la canal. La canal que hauriem d'haver agafat era la de la dreta, però ens equivoquem i agafem la de l'esquerra.

La canal, de 45º al punts més inclinats, amb neu poc transformada, la varem pujar amb pals, i es feia bé. Després, una vegada a dalt, vàrem franquejar fins arribar a l'altre canal.

foto: Sergi
 Foto: Sergi

Dalt de tot, una petita cresta molt maca ens permet arribar al cim, on no hi cabem. Però això si que és bonic: la sensació tant maca d'estar a dalt de tot, veure la resta de cims, el sol que en tot el día es va amagar de nosaltres i la solitud d'estar en un lloc tant gran, i ser un mateix tan petit i insignificant.