sábado, 14 de abril de 2012

Via Venus and Mars

Via: Venus and Mars (Placa dels Roofs)
Zona: Ecos (Faraó)
Dificultat obligada: A2e, V.
LLargària: 100 m (35+35+30)
Equipament:  parabolt, espits, clau i arbre.
Portar: Bagues, cintes i estreps.
Orientació: Est
Aproximació: Primer anem pel cami de la Palomera i després cap al coll del Muset, abans d'arribar, continuem paralels al torrent, a on arribem a la placa dels Roofs.
Descens: desgrimpem fins el coll del Muset i baixem pel cami de la Palomera.
Oberta: Òscar i Albert Masó 08/10-12-2011





Via situada en un lloc molt maco i tranquil. Roca variable. Via de un caire clàssic. Vistes del Montgros, Plegs del Llibre.

L1 (Ae2) 35m

Comença el Sergi. Primer llarg acrobàtic, amb parabolts una mica llunyans, que van per la panxa del Botijo.
El Sergi puja molt bé. A la Silvia li costa una mica, només colocar l'estrep a la primera assegurança és tota una maniobra de vol. Penjada com un xoriço i agafada a una petita pedra que hi ha dintre d'una fisura horizontal, al cap d'una estoneta, logro per fi possar l'estrep. Arribo al tercer parabolt on tinc la propera dificultat. La corda em tiba la cinta cap amunt i no arribo des de l'estrep. Hi ha una petita bauma, terrossa i sense cap pressa, i no se com però pujo. Ja ni explico el quart parabolt. Després d'una bona estona, amb nervis, veient que cada cop que em recuperaven pujava la cinta, fen un crit de desfogament i relaxació, vaig decidir fer un prussik a la corda i aixi hi vaig penjar l'estrep per poder arribar al següent parabolt. No sé com ho vaig pujar, per què si no encara estaria allà. Tota una aventura per petits com jo que no passem del 1.60 m.




L2 (IV+) 35m

El faig jo. No sé com tinc forces, tinc que esperar una estoneta per repondre forces i poder pujar. Les dues primeres assegurances son finetes, escasses de peus i de petites mans, no se si és el cansaci o jo, pero hi veig més que un IV+, pero mica en mica vaig pujant, buscant la roca mes fàcil i seguint la traça mes raonable.
A la segona reunió hi ha el pot de piulades.





L3 (V) 30 m

Li toca a l'amic Sergi. Llarg amb molt bona roca i una petita panxeta per despedir-nos de la via. Reunió en un arbre.





(Foto:Sergi "al cim")
(Resenya la noche del loro)



No hay comentarios:

Publicar un comentario