domingo, 29 de abril de 2012

Montmalús

Altura: Pic 2781 m
LLoc: Andorra (Grau Roig)

Amb aquests dies de pont  i la incertesa del temps, vam decidir a última hora d'anar a esquiar, feia molt temps que no feim res de neu i les ganes ja eren massa.
 
Decidim una sortida ràpida i a prop, al Montmalús (Andorra). Ens vam llevar ben d'hora, i a fer quilometres.

Quan vam arribar a Andorra, semblava un pais mort, sense gent, és clar que era molt d'hora, pero al baixar de fer l'activitat em vaig quedar parada de la poca gent que hi havia, gens ni mica de trànsit. Mai ho havia vist.

 Al fons el Montmalús



Continuo explicant una miqueta. Deixem el cotxe al segon pàrquing de l'estació d'esquí de Grau Roig a 2105 m , agafem la pista que hi ha darrera de l'edifici d'assistència medica, on ja ens posem els esquis. Comencem a pujar la pista que va fins l'estany primer 2100 m. El creuem per una zona factible del riuet on hi ha un pas de pedres. Anem pujant tot cap a la dreta, fins arribar al coll,  i baixarem per pujar per l'altre cara nord-est del Montmalús.


Creuan el riuet, que no es lo meu




Al pujar al coll abans del cim, deixem els esquis i ens posem grampons, ja que hi havia zones glaçades. Amb força vent anem al cim, un cim molt espaiós i ben pla.



anat cap al cim (foto: Sergi)
 foto cim


Baixem de nou al pla, ens posem els esquis i comencem a esquiar. Bé és un dir, no em movia. Estava una mica nerviosa perque em quedava ben clavada, i després de donar una petita tombarella amb una caiguda, estava acollonida.

 abans d'encerar els esquis
després
El Sergi va fer-me una mica de bronca per no cuidar els esquis, té rao, els tinc abandonats i farà 3 anys que no faig cantos ni els encero. Questió: que la Silvia estava amb molta por, i el Sergi va treure la vareta màgica, un tub de cera. "Vinga, treute els esqui que t'els mig encero". Sort d'això, que els esquis van lliscar la primera pala.

 Hi havia neu molt humida, que després anava millorant, fins a la meitat de la baixada, on la neu era més compacta i la capa de sota era dureta.

Vaig agafar més confiança als esquis, i no va ser tant dolenta l'esquiada. Estic contenta d'haver vingut.

Uns metres abans d'arribar al cotxe va començar a caure neu granulada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario